Stockholm-dag 1

Jag är fortfarande sjukt trött efter Stockholmsresan, men har återhämtat mig tillräckligt för att börja med bloggandet igen. Jag tänkte dela upp Stockholmsresan i 3 delar, en för varje dag. Vi börjar med dag 1..

Kl 04:00 ringde min väckarklocka, kl 05:20 gick tåget mot Huvudstaden!
Det hela började såklart med en lång men mysig tågresa, runt 9 tiden tog vi våra första steg i Stockholm.
Vi började med att låsa in våra väskor för 60 kr, helt sjukt dyrt enligt mig.
Vi fick en hel del fritid direkt när vi kom dit, så jag, Erica, Sofia, Eva och Monika gick såklart och åt nästan direkt.
Vi besökte en tacobar som hette Macho, billigt och bra!
Efter att ha irat runt ett tag utan att ha fått något vettigt gjort så tog vi bussen till Strix television där vi fick en guidad tur och en rolig liten förelässning om hur det fungerar inom tv världen.
Efter Strix fick vi några fotouppdrag, min grupp skulle åka runt i Stockholm och fota Gloden, Slottet och Gröna lund. När vi var klara var det dags för lite god mat vid Kaknästornet, Grillad kyckling, potatissallad och godis.
Så efter en behövlig vilostund med mat tog vi bussen in till Hötorget för att gå på bio, "Red riding hood".
Helt okej film, inte så bra som jag hade förväntat mig men inget fel med den, dom gör helt enkelt för bra trailers nu för tiden. Men med goda popcorn och smörkrydda så blev det lite bättre.
Sedan va vi så trötta att vi hämtade våra väskor på tågstationen och åkte ut till Johnbauer på Liljeholmen för att sova.
Monika och jag på tåget
Tidig lunch på Macho
Utanför Strix i Lumaparken
Slottet
Grönalund
Mat vid Kaknästornet
Bio, jag stod för biljetterna
En glad Erica får avsluta den här delen!
Här kommer ett smakprov på nästa del..

Kommentarer
Postat av: E

Jävla snygg brud den där erica... vet du hur man kan få tag på henne?

2011-05-05 @ 14:18:25
Postat av: Gerard Butler

Grr, Hottie! Can I get Erica's number? She's just my type of women!

2011-05-05 @ 14:19:51
Postat av: Liam Neeson

mygaaaad! Erica is just soooo cute! I'm so lucky she's my girl!

2011-05-05 @ 14:21:00
Postat av: Gerard Butler

F**K YOU! she's mine.

2011-05-05 @ 14:21:22
Postat av: Erica

Easy guys! I love you both.

2011-05-05 @ 14:21:51
Postat av: EWELINA JUNGMARKER

gå gärna in och svara på dagens fråga är du gullig xx

2011-05-05 @ 14:32:03
URL: http://hundratjugofyra.blogg.se/
Postat av: lovisa

Har du haft en bra torsdag hittils?:)



Vill bara tipsa dig om en tävling där du kan vinna en valfri vara från brandsinfashion.com!

du kan välja mellan badmode,väskor,plånböcker,skor,jackor,smycken,klockor och MYCKET MER! av märken som dior,chanel,ed hardy,converse mm.

vill du anmäla dig? klicka då här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-05 @ 14:45:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0