09 december

sjukt va fort tiden går. det är redan snart jul. och på torsdag(nästa) får jag jullov! :)
en dag innan alla andra skolor. eftersom att vi har studiedag.

Hade sovmorgon idag. kommer ha de på måndag och nästa onsdag också. Eftersom att jag redan är klar med dom kurserna för denna terminen, så duktig som jag är ;)
nej men ja gär faktiskt nöjd med allt vad gäller skolan. okej, maten kunde varit bättre, men den är på bättringsävgen. Igår fick vi pyttipanna, och jag Hatar verkligen de. Men de va faktiskt fott, vi fick till och med stekt ägg till :)
för övrigt så hade vi mediakunskap idag, riktigt intressant. Lärde oss om "Mediernas spelregler". Visste ni tex att vem som hellst kan söka upp väldigt mkt infomration om dig genom att bara gå till tex skatteverket, polisen m.m.
Man kan också kolla upp folks betyg, men de kanske ni visste. MEN! om man går på fri skola, som jag. så kan ingen kolla upp mina betyg, eftersom att det är en fri skola ;) erkänn bra!

Vi gick till skatteverket iaf och bad om information om Erik Grönwall(idol) och Benjamin(lärare). vi fick fram civilstatus, födelseort, födelsedag+sista siffror, barn, föräldrar och var man bor. Vi borde ha fått reda på inkomsten också, men tanten va tjurig och gjorde inte sitt arbete ordentligt så ;)

sen en annan sak. om du ser en reklam där det står tex "köp en spikmatta så får du en gratis" så är reklamen olaglig. man får inte skriva att det är gratis om det inte är de. i de fallet skulle dom skrivit att de va halva priset ist. ville bara skriva de eftersom att det är väldigt många som skriver så i sina reklamer. så kan vara lite kul att veta :)

jaja ska sluta babbla nu. puss

Kommentarer
Postat av: soofie

Men den är ju gratis om man får den gratis :) man betalar ju bara för den ena XD

2009-12-09 @ 22:39:28
URL: http://bergstaaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0